تاکسی فروش
تاکسی فروش
تاکسی فروش,کرایه تاکسی تهران 25 درصد گران می شود,کرایه تاکسی,کرایه حمل و نقل,کرایه تاکسی در تهران,وام تاکسی فرسوده,

کرایه تاکسی تهران 25 درصد گران می شود

تاکسی فروش | کرایه تاکسی تهران 25 درصد گران می شود

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با افزایش ۲۵ درصدی کرایه تاکسی در تهران به طور میانگین در سال ۱۴۰۱ موافقت کردند و این مصوبه شورا پس از تایید فرمانداری تهران قابل اجرا است به گزارش ایرنا اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز سه‌شنبه در چهل و نهمین جلسه شورای شهر، بررسی نرخ کرایه انواع تاکسی، سرویس مدارس و تعیین بهای انواع خدمات تاکسیرانی در سال ۱۴۰۱ را در دستور کار قرار دادند.

سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران در این خصوص گفت: پیشنهاد می شود که نرخ کرایه تاکسی به طور متوسط افزایش ۲۵ درصدی داشته باشد و استفاده از خودروهای با کیفیت بالاتر نیز در این لایحه در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه استفاده از نظام پرداخت الکترونیک در سال آینده جزو تعهدات تاکسیرانی است، اظهار داشت: امکان متغیر بودن کرایه در ساعات پیک نیز وجود دارد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: در این لایحه آمده است که به طور متوسط نرخ کرایه ۲۵ درصد افزایش یابد اما در برخی خطوط که نیاز به تغییر نرخ است می توانند تا ۳۵ درصد افزایش نرخ داشته باشند.

به گفته وی، در خطوط دیگر باید کمتر از ۲۵ درصد افزایش نرخ باشد که بالانس این عدد به ۲۵ درصد برسد. تشکری هاشمی با بیان اینکه برای تردد شب یعنی از ساعت ۲۲ تا ۶ صبح افزایش ۲۰ درصدی تعرفه در نظر گرفته شده است، گفت: نظامات جبرانی پیش بینی شده تا بتوانیم تاثیر تورم را در رانندگان تاکسی کاهش دهیم.

نرخ‌گذاری در تاکسی همانند حرکت بر لبه تیغ است  ناصر امانی، عضو شورای اسلامی شهر تهران در این خصوص گفت: در لایحه ذکر شود حداکثر افزایش ۳۵ درصد باید باشد.

وی تاکید کرد: نرخ‌گذاری تاکسی با نرخ‌گذاری مترو و اتوبوس متفاوت است،در نرخ‌گذاری تاکسی بر لبه تیغ حرکت می‌کنیم و هر انحراف به ضرر مردم یا تاکسیرانان است.

وی همچنین در واکنش به اظهارات مدیرعامل سازمان تاکسیرانی مبنی بر راه‌اندازی سامانه هوشمند تاکسیرانی نیز گفت: وقتی مدیرعامل می‌گوید هم‌اکنون امکان راه‌اندازی آن وجود دارد چرا تا پایان سال مهلت بدهیم؟

به گفته وی، در مصوبه‌های زیادی شهرداری را موظف کردیم اما خیلی از آن‌ها عملیاتی نشد و هیچ مدیری هم بابت انجام ندادن مصوبه بازخواست نشده است

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *