تاکسی فروش
تاکسی فروش
تاکسی فروش,کدام خودرو مناسب برای شغل تاکسی است؟,تاکسی سمند,تاکسی پژو 405,تاکسی پراید,فضای داخلی تاکسی,استهلاک تاکسی,باتری تاکسی

کدام خودرو مناسب برای شغل تاکسی است؟

تاکسی فروش | دراین مقاله  سعی بر مقایسه و بیان مزایا ومعایب تاکسی هایی همچون پراید,پژو و سمند را دارد تا بتواند به شما در انتخاب تاکسی مناسب کمک کند.

کدام خودرو مناسب برای شغل تاکسی است؟

در شرایط کنونی و با توجه به افزایش چند برابری قیمت خودروهای داخلی تنها گزینه‌ای که می‌توان به وسیله‌ی آن به انجام چنین کاری فکر کرد خودرو پراید ، پژو و سمند است. قیمت پراید در بازار نسبت به رقبای خود پایینتر است و به ترتیب پژو 405 و بعد سمند EF7 به ترتیب قیمت بالاتری را دارا می باشند.

استهلاک تاکسی:

با توجه به تغییرات قیمت دلار هزینه تعمیر و نگهداری خودروها بیش از پیش افزایش داشته است .هزینه تعمیرات و نگهداری وسایل نقلیه شامل هزینه خرید ,تعویض روغن موتور , فیلتر‌ها , باتری خودرو و لاستیک‌ها می‌شود.

بررسی باتری تاکسی

باتری مورد نیاز برای پراید 50 آمپر تا 60 آمپر است، قیمت این نوع باتری با توجه به شرکت سازنده‌ی آنها در بازار بین 600 هزارتومان تا 950 هزار تومان بوده و عمر مفید باتری خودرو در حدود دو سال می باشد .

باتری مورد نیاز برای پژو 66 آمپر است، قیمت این نوع باتری با توجه به شرکت سازنده‌ی آنها در بازار بین 780 هزارتومان تا1میلیون 200هزارتومان بوده و عمر مفید باتری خودرو در حدود دو سال است.

باتری مورد نیاز برای سمند 66 آمپر است، قیمت این نوع باتری با توجه به شرکت سازنده‌ی آنها در بازار بین 780 هزارتومان تا1میلیون200هزار تومان بوده و عمر مفید باتری خودرو در حدود دو سال است.

بررسی لاستیک تاکسی

قیمت 2حلقه لاستیک مناسب برای پراید با توجه به شرکت سازنده‌ی آن بین 850 هزار تومان تا 1میلیون و 300هزارتومان متغیراست. عمر مفید لاستیک چیزی در حدود 90 هزار کیلومتر است. با توجه به کارکرد ماشین باید بین سال دوم تا سوم نسبت به تعویض لاستیک ماشین خود باید اقدام نماییدو

قیمت 2حلقه لاستیک مناسب برای پژو با توجه به شرکت سازنده‌ی آن بین 1 میلیون تومان تا 1میلیون و500هزارتومان متغیراست. عمر مفید لاستیک چیزی در حدود 90 هزار کیلومتر است. با توجه به کارکرد ماشین باید بین سال دوم تا سوم نسبت به تعویض لاستیک ماشین خود باید اقدام نمایید .

قیمت 2حلقه لاستیک مناسب برای سمند با توجه به شرکت سازنده‌ی آن بین1 میلیون200هزر تومان تا 1میلیون 700 هزارتومان متغیراست. عمر مفید لاستیک چیزی در حدود 90 هزار کیلومتر است. با توجه به کارکرد ماشین باید بین سال دوم تا سوم نسبت به تعویض لاستیک ماشین خود باید اقدام نمایید .

میزان مصرف سوخت :

پراید با پیشرانه 4سیلندر M13 تولید می‌شود. این پیشرانه 8 سوپاپ، مصرف سوخت پایینی دارد.

پژو 405 GLX سال‌ها است که با پیشرانه 1/8 لیتری XU7 تولید می‌شود. این پیشرانه 8 سوپاپ، ساختاری قدیمی دارد و بازدهی پایین و مصرف سوخت بالا از معایب عمده آن به‌شمار می‌رود، اما این تمام ماجرا نیست و معضل خرابی مکرر واشر سرسیلندر پیشرانه XU7 از مشکلات عمده این خودرو محسوب می‌شود.

یکی از مهم‌ترین مزایای سمند ای اف سون در مقایسه با 405 GLX ، به مصرف سوخت این خودرو مربوط است, زیرا این خودرو دوگانه است و مصرف بسیار مناسب و ارزانی دارد .

راحتی و احساس آسایش:

پس از گذشت چند ماه از رانندگی با  پراید و405 GLX و طی چند هزار کیلومتر مسافت، بعضا سروصداهای عجیبی از داشبورد و مجموعه جلوبندی شنیده می‌شود که بسیار آزاردهنده است ولی این مشکل در سمندef7 کمتر دیده می شود و دیر تربا این صدا ها روبه رو خواهید شد .

یکی از مهم‌ترین معایب پراید و پژو405  عایق‌بندی ضعیف کابین است. کافی است تا چند ساعتی با پژو پراید و 405 GLX رانندگی کنید و کمی با این خودروها گاز بدهید تا از نفوذ زیاد سروصدای پیشرانه و محیط پیرامون به داخل کابین کلافه شوید! این مسئله در مورد سمند کمتر دیده می‌شود.

فضای داخلی تاکسی:

کابین راحت و جادار پژو 405 و سمند نقطه قوت بزرگ در مقایسه با خودروی پراید است. وهمواره باعث میشود که سرنشینان خودرو در طول مسافت های طولانی احساس خستگی کمتری داشته باشند .

حساسیت نسبت به نگهداری :

پیشرانه EF7 نسبت به شرایط نگهداری شدیدا حساس است و درصورتی‌که سرویس‌های دوره‌ای آن به‌موقع انجام نشوند یا راننده رفتار مناسبی با خودرو نداشته باشد، به‌سادگی دچار مشکلات متعدد خواهد شد وهزینه بیشتری نسبت به موتور XU7 پژو خواهد داشت والبته موتور M13 پراید حساسیت کمتری نسبت به موتور های دو رقیب خود را دارد.

تا به اینجا در خصوص استهلاک,تفاوت ها ,برخی مزایا ومعایب این خودرو ها صحبت کردیم ؛اما حالا لازمه کمی موشکافانه تر به این خودروها نگاه کنیم :

پیشنهاد ما برای خرید تاکسی مناسب به شما راننده عزیز این است که با خود بیاندیشید که به دنبال چه درآمدی هستید ؟در کدام منطقه میخواهید فعالیت کنید ؟مسافت هایی که برای کار میرود به چه میزانی هستند ؟ برای شفاف سازی این سوال ها با ذکر یک مثال همراه شما هستیم :

فرض کنید شما راننده ای هستید که اغلب مسافرین خود را در منطقه ای در شمال تهران جابه جا میکنید و یا مسافرینی دارید که مسافت های طولانی و یا به مکان هایی با شرایط خاص تر همچون فرودگاه ها ,هتل ها و ادارات میروید به طبع با افرادی سروکار خواهید داشت که قطعا خودرو سمند و پژو را به پراید ترجیح میدهند .البته باید خاطر نشان کنیم که این خودرو ها با توجه به اینکه شما تایم طولانی در خودرو هستید شما راننده عزیز را به دلیل شرایط مناسب تر خودرو همچون صدای کمتر خودرو کمتر خسته خواهد کرد .

در این شرایط  پیشنهاد به شما انتخاب تاکسی سمند و تاکسی پژو 405 می باشد .

اما اگر در شرایط عادی تر و در خطوط تاکسی نزدیک تر فعالیت میکنید تاکسی پراید هم گزینه مناسبی برا شما می باشد.

هدف ازارائه این مقاله  کمک به شما راننده عزیز و انتخاب تاکسی مناسب می باشد ,باعث افتخار ما خواهد بود که شما را در انتخابی مناسب همیاری کنیم .

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *