تاکسی فروش
تاکسی فروش
تاکسی فروش,عقب گردی تاریخی ، ساینا قانونی تاکسی شد !,تاکسی ساینا,تاکسی پژو 405,تاکسی پراید,تاکسی سایپا,قیمت تاکسی های برقی,رانندگان تاکسی

عقب گردی تاریخی ، ساینا قانونی تاکسی شد !

میثم مظفر ؛رییس کمیته بودجه و نظارت مالی معقتد است که اگر استفاده از خودروی ساینا به عنوان تاکسی قانونی شده باشد یک عقب گرد محسوب می شود .

تاکسی فروش | عقب گردی تاریخی ، ساینا قانونی تاکسی شد !

 

میثم مظفر در ادامه می گوید :‌ در کشورهای پیشرفته تاکسی بهترین استقامت، کیفیت و شرایط خودرویی نسبت به سایر خودروهای عمومی را دارد. این که یک خودروی کم کیفیت ارزان را به عنوان تاکسی در نظر بگیریم کاملا اشتباه است.

مظفر درخصوص قیمت تاکسی های برقی و احتمال عدم استقبال رانندگان تاکسی از این خودروها هم توضیح می دهد : دولت باید تسهیلات یارانه ای در نظر بگیرد تا قیمت تمام شده برای خودروی تاکسی را کاهش دهد. اگر دولت 50درصد بهای خودروهای برقی را برای تاکسی در کلان شهرها با این معضل آلودگی هوا عهده دار شود کار گزافه ای نیست. اگر آلودگی هوای تهران و سایر کلان شهرها باعث بیماری صدها هزار نفر از شهروندان و فوت های ناشی از امراض پنهانی که مسببشان آلودگی هوا است ارزش دارد که دولت با نگاه پیشگیری سرمایه گذاری کند و این هزینه تلقی نمی شود و سرمایه گذاری در امر سلامت است.

این عضو شورای شهر تهران با تاکید بر این که بازگشت به خودروهای کم کیفیت مثل ساینا بسیار غلط است می گوید :‌در سال 93 در سازمان تاکسی رانی قیمت تویوتای هیدرولیک 70 میلیون تومان بود و تا سقف 25 میلیون تومان بلاعوض پرداخت می کردیم. باید این تفکر ایجاد شود که سرمایه گذاری در امر برقی سازی سازمان تاکسی رانی یک کار موثر در ارتقای فرهنگ رفتاری تاکسی ران، کیفیت زندگی، کاهش آلودگی هوا و عبور از سوخت های فسیلی است که این سوخت ها محدودند و باید به نسل های بعدی هم توجه کنیم. همه این اقدامات نگاه سرمایه گذاری در مسائل ملی کشور است و بایستی تغییر نگاه ایجاد شود. پیشنهادم این است که 50درصد قیمت تمام شده خودروهای برقی برای کاربری تاکسی را دولت بپردازد و عوارض گمرکی این خودروها هم صفر شود؛ یعنی قیمت این خودروها برای صاحبان تاکسی به حداقل برسد .

 

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *